Helpt u mee?

Tussen 2014 en 2016 werd het straatarme land Sierra Leone, in West Afrika, geteisterd door een ebola epidemie. Meer dan 10.000 mensen raakten besmet, 4.000 mensen kwamen om, vaak behoorden de slachtoffers tot de zelfde familie. Ebola is een agressief virus dat mensen heel snel doodziek maakt en vaak binnen 1 tot 2 weken eindigt met de dood. Toen de epidemie in 2016 met nieuwe, nog niet eens uitontwikkelde medicijnen tot staan werd gebracht, maakte de bevolking van Sierra Leone de trieste balans op. Veel kinderen hadden beide ouders verloren en waren wees geworden door ebola. Familie en dorpsgenoten vingen veel kinderen op, maar kunnen geen schoolgeld voor hen betalen.
SEND Foundation, onze partner in West Afrika vangt een aantal meisjes op en helpt hen naar school te gaan om een opleiding te volgen en later op eigen benen te kunnen staan. Stichting DONA helpt SEND door 4 meisjes te ondersteunen met hun schoolkosten en alles dat erbij komt kijken, zoals een logeeradres of een kostschool, dagelijks eten, kleding, reiskosten en andere dingen die zij nodig hebben.

Helpt u mee?

Ga naar: Steun ons en sponsor een meisje voor een week, een maand of een heel schooljaar!

il je meer weten over ons en met wie wij samenwerken in Sierra Leone? Kijk dan op: Over DONA

Reacties zijn gesloten.